رفتن به محتوای اصلی
x

انتخاب دکتر محمد دیناری به عنوان مدرس نمونه دانشگاه

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست با پاسداشت یاد و نام اساتیدی که دیگر در جمع خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی اصفهان نیستند، سنت برگزاری آیین قدر استاد را زمانی برای یادآوری جایگاه و منزلت مدرسان دانشگاهی و تقدیر از تلاش‌های ارزشمند اساتید در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

دکتر میبدی با بیان اینکه اساتید دانشگاه سربازان انقلاب در عرصه‌های علم و دانش هستند خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب می‌کوشند و امانت‌دار دانشگاه در تربیت دانشجویان نخبه برای کشور هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، اساتید دانشگاه را به همفکری و همراهی با هیئت‌رئیسه و مدیران دانشگاه دعوت کرد و با بیان اینکه خدمت در دانشگاه یک امر مقدس است گفت: کشور امروز بیش از هر زمان به کار و جهاد علمی در سنگر مقدس دانشگاه  و به همت نخبگان آینده کشور خود نیازمند است.

وی با اشاره به اهمیت تلاش‌های اساتید دانشگاه در بلندمدت تصریح کرد: اساتید دانشگاه همان‌طور که میراث علمی گذشته خود را پاس می‌دارند، باید سرمشقی برای نسل آینده  باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان بر ارتقا رابطه استاد و دانشجو تأکید کرد و افزود: دانشجویان سرمایه‌های این نظام هستند و لازم است در تربیت نسلی امیدوار و مؤثر در اعتلای کشور اهتمام ورزند.

دکتر محسن نصر اصفهانی رئیس سابق دانشکده مهندسی شیمی در این آیین گفت: با مرور دوران های مختلف دانشجویی و استادی  که در این دانشگاه طی شده دریافته است آنچه در این سال‌ها دچار تغییرات چندانی نشده است؛ امر آموزش دانشگاه صنعتی اصفهان است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه اولویت دادن به امر پژوهش، انتشار مقالات علمی، همکاری با صنعت و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان از تغییرات عمده دانشگاه در سال‌های اخیر بوده است افزود: شاکله اصلی دانشگاه صنعتی اصفهان که بر حفظ جایگاه آموزشی تاکید دارد به همت اساتید این دانشگاه حفظ شده است.

دکتر نصر اصفهانی با بیان اینکه آموزش و پژوهش در دانشگاه صنعتی اصفهان همگام بوده است؛ تصریح کرد: اساتید دانشگاه با وجود کاهش اعتبارات پژوهشی و تحریم‌های بین‌المللی توانسته‌اند در تحقق سند چشم‌انداز کشور و رسیدن به جایگاه اول علمی در منطقه پیش از سال ۱۴۰۴ مؤثر باشند. 

استاد دانشگاه صنعتی اصفهان بر رعایت شأن و مقام والای اساتید دانشگاه تأکید کرد و گفت: مسئولین باید بدانند برای بقای کشور و حفظ جایگاه علمی و فناوری، نیازمند آموزش‌وپرورش مربیان و مدرسان دانشگاه است و با وجود همه فشارهای اقتصادی این قشر نجیبانه در سنگر علم و دانش ایستاده است.

دکتر عبیده جعفری عضو هیئت‌علمی دانشکده فیزیک و نماینده ایران در مرکز تحقیقات فیزیک هسته‌ای جهان (سرن)، سخنران آیین قدر استاد بود که در رابطه با تاریخچه فعالیت دانشگاه با این مرکز و عملکرد موفق ایران از زمان پیوستن به این مرکز معتبر علمی بین‌المللی گزارشی ارائه داشت.

شایان‌ذکر است در این نشست از مدرسین نمونه، اساتید راهنمای نمونه تحصیلات تکمیلی و اساتید راهنمای نمونه تحصیلی در طرح هدا تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

دکتر نادر کریمی دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر،  دکتر سید امیرحسین گلی، استاد دانشکده مهندسی کشاورزی و دکتر محمد دیناری استاد دانشکده شیمی سه استاد برجسته‌ای که در بخش مدرسین نمونه دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل شدند.

در بخش اساتید راهنمای نمونه تحصیلات تکمیلی، از  دکتر احمد کرمانپور استاد دانشکده مهندسی مواد، دکتر حسین فرزانه فرد استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر ، دکتر حمیدرضا شاهوردی استاد دانشکده مهندسی شیمی  و دكتر محمود رضا همامي استاد دانشكده منابع طبيعي تقدیر به عمل آمد.

همچنین خانم دکتر نسرین اعتصامی، دانشیار دانشکده مهندسی شیمی و آقای دکتر محسنی خانی استادیار دانشکده ریاضی، دو استاد راهنمای نمونه تحصیلی در طرح هدا معرفی شدند.

تحت نظارت وف ایرانی